آموزش پلسککنترل پنلیادگیری

آموزش جامع کنترل پنل پلسک – بخش کاربری

پیشگفتار

کنترل پنل پلسک یکی از بهترین نرم افزار های ارائه خدمات میزبانی وب بوده که که برای سیستم عامل های ویندوز و لینوکس ارائه شده است. این کنترل پنل معمولا برای سرویس ها و سایت های مورد استفاده قرار می گیرد. در پست های قبل Plesk معرفی و نصب آن بصورت مختصر آموزش داده شد که در فرصت مناسب حتما نصب این پنل بطور کامل جهت آماده سازی برای سرویس هاستینگ آموزش داده خواهد شد. این مقاله برای سطح کاربران این کنترل پنل در نظر گرفته شده است تا بطور کامل با آن آشنایی پیدا کرده و بتوانند وب سایت خود را مدیریت نمایند.

بیشتر بخوانید: معرفی و نصب پلسک

برای راحتی و دسترسی مناسب این مقاله را بصورت کامل در همین پست قرار داده و آن را به قسمت های متفاوت تقسیم نمودیم تا در زمان نیاز بتوانید از این پست به عنوان یک Quick Reference استفاده نمایید. در ابتدا به مفاهیم پایه بصورت کوتاه و مختصر پرداخته سپس با توجه قسمت های مختلف کاربری این پنل را آموزش خواهیم داد.

در ادامه مقاله همراه ما باشید.

زمانی که وارد بخش کاربری Plesk شدید در سمت چپ منویی را مشاهده می کنید که شامل قسمت های زیر است.هر بخش شامل امکاناتی می باشد که در ادامه با تمامی این موارد اشنا خواهیم شد.

Plesk Main Menu

  1. Websites & Domains
  2. Mail
  3. Application
  4. Files
  5. Databases
  6. Statistics
  7. User
  8. Account

همانند اکثر کنترل پنل ها امکاناتی که پرکاربر هستند برای افزایش سرعت و راحتی کاربر از قسمت های مختلفی قابل دسترس می باشد، به همین دلیل برخی از امکانات را در چند موقعیت متفاوت مشاهده می کنید. Plesk از UI مناسب و جذابی استفاده می کند که کار با این پنل را بسیار لذت بخش می کند. در صفحه اصلی تمامی وب سایت ها و دامنه های پارک شده نیز به همراه امکانات مربوط به همان دامنه نمایش داده خواهد شد. برای شروع به تصویر زیر نگاه کنید.

اگر از قبل تجربه کار با پنل لینوکسی و یا دیگر پنل های ویندوزی را داشته باشید اکثر امکانات موجود آشنا به نظر می رسد و در واقع تفاوت چندانی در تنظیم و کاربرد ندارند. توجه داشته باشید برخی از امکانات موجود مانند اضافه کردن دامنه و تعداد و حجم دیتابیس وابسته به پلان خریداری شده شما میباشد و ممکن است گاها پلاگین و یا امکانات خاصی به هاست شما اضافه شده باشد.

۱. معرفی کلی بخش ها و امکانات Website & Domains

در واقع این بخش یک نمای کلی از پنل بوده و داشبورد وبمستر محسوب می شود. تقریبا تمامی امکانات پرکاربرد در همین بخش قابل مشاهده و استفاده هستند. از این امکانات میتوان به مدیریت اکانت FTP، مدیریت فایل، لاگ، تنظیمات مربوط به ASP.Net، تنظیمات DNS و تنظیمات PHP اشاره کرد.

امکانات موجود در تصویر بالا شماره گذاری شده است تا دسترسی به راهنمای هر گزینه ساده تر باشد. در ادامه کافیست روی شماره مربوط به هر گزینه کلیک کنید تا آموزش مربوط به آن را مشاهده نمایید. با کلیک مجدد بر روی سربرگ راهنما، آموزش بصورت کشویی بسته خواهد شد.

امکانات پلسک

اضافه کردن دامنه

در این قست می توانید به هاست خود دامنه اضافه کنید. دامنه اضافه شده میتواند یک وب سایت بصورت اختصاصی باشد و یا روی دامنه ای دیگر پارک شده و یا به دامنه ای دیگر Redirect شود. روی Add Domain کلیک کنید تا وارد قسمت مربوط به اضافه کردن دامنه شوید.

اضافه کردن یک وب سایت یا Addon Domain

برای این مورد وارد بخش Add Domain شده و در قسمت Domain Name نام دامنه مورد نظر خود را بنویسید. در قسمت های پایین تر می توانید نام Document Root و نوع دسترسی به آدرس دامنه را تغیین کنید که پیشنهاد میشود Preferred domain را بدون www انتخاب نمایید (انتخاب این گزینه برای سئو سایت مناسبتر میباشد) و OK را بزنید. در تصویر زیر میتوانید نمونه اضافه کردن AddOn Domain را مشاهده نمایید:

Redirect کردن دامنه

برای ریدایرکت کردن دامنه در قسمت Domain Name نام دامنه مورد نظر خود را وارد کرده و Hosting Type را روی Forwarding قرار دهید. سپس در قسمت Destination address ادرس دامنه مقصد را وارد نمایید. در اینجا برای مثال ما دامنه behineserver.ir را به behineserver.com ریدایرکت میکنیم. سپس Forwarding type را میتوانید بر روی Moved permanently (code 301) یا Moved temporarily (code 302) قرار داده و OK را بزنید.

پارک دامنه

برای پارک دامنه نیز وارد همین بخش شده و در قسمت Domain Name نام دامنه مورد نظر خود را وارد کرده و Hosting Type را روی Forwarding قرار دهید. سپس در قسمت Destination address ادرس دامنه مقصد را وارد نمایید. سپس گزینه Frame forwarding را انتخاب کرده و OK را بزنید. توجه داشته باشید دامنه سایت مقصد باید در هاست شما وجود داشته باشد.

اضافه کردن ساب دامنه

در این قسمت می توانید ساب دامنه مورد نظر خود را به هاست اضافه نمایید. برای این کار روی Add subdomain کلیک کرده و وارد بخش مورد نظر شوید. سپس در قسمت Subdomain name نام ساب دامنه مورد نظر خود را وارد کنید. پس از وارد کردن نام ساب دامنه بصورت پیشفرض یک نام برای Root Document ایجاد می شود که این مورد با توجه به نیاز شما قابل تغییر می باشد. معمولا این قسمت توسط کاربر تغییر داده نمی شود.    

دسترسی سریع به فولدر وب سایت

این گزینه برای دسترسی سریع به فولدر وب سایت و یا ساب دامنه ایجاد شده می باشد. که البته این مورد در قسمت Files بصورت کامل آموزش داده خواهد شد. وب سایت های ایجاد شده در صفحه اصلی پلسک لیست می شود که وجود Httpdocs باعث دسترسی سریع به فولدر دامنه یا ساب دامنه می شود.

تنظیمات هاست

این بخش امکانات مهمی را در اختیار شما قرار می دهد و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است. در این قسمت می توانید در تنظیمات وب سایت خود تغییر ایجاد کرده برای هر وب سایت و یا ساب دامنه تنظیمات اختصاصی داشته باشید. به طور مثال در صورت تمایل می توانید برای وب سایت behineserver.com نسخه php 5.6 را فعال کرده و برای وب سایت دیگر خود از php نسخه ۷ استفاده نمایید. در ادامه به تمامی امکانات این بخش اشنا خواهیم شد.

نام دامنه | Domain name

در این قسمت می توانید نام دامنه خود را ویراش نمایید. برای این مورد کافیست نام دامنه خود را ویرایش کرده و گزینه OK را بزنید.

نوع میزبانی | Hosting type

نوع میزبانی دامنه مورد نظر را نمایش می دهد. این مورد میتواند Website یا Forwarding باشد.

وضعیت وب سایت | Website status

وضعیت وب سایت را نمایش داده و مکان تغییر وضعیت را به شما خواهد داد. در همین بخش با کلیک بر روی Change میتوانید وضعیت وب سایت مورد نظر را به Suspend و یا Disable تغییر دهید.

آدرس مورد نظر | Preferred domain

شما میتوانید مشخص کنید که ادرس با www یا بدون این پیشوند باز شود. این مورد می تواند برای سئو و … موارد مورد استفاده باشد.

امنیت | Security

در این قسمت می توانید گواهی نامه SSL و ریدایرکت دامنه به https را فعال و غیر فعال نمایید. این امکان مانند بعضی دیگر از امکانات باید از ارائه دهنده سرویس دهنده هاست برای شما فعال شده و SSL نیز بر روی وب سایت شما نصب و فعال باشد در غیر این صورت نمی توانید در آن تغییر ایجاد نمایید.

اسکریپ نویسی وب سایت و وضعیت امکانات | Web scripting and statistics

در این قسمت ورژن php در صورت Multi version بودن قابل تغییر بوده و در صورتی که که سرویس دهنده هاست این امکان را فراهم کرده باشد میتوانید از نسخه های مختلف php برای وب سایت خود استفاده نمایید. در ادامه نیز نسخه NET. و نمایش ارور نیز مشخص شده است که در صورت فعال بودن سبز می باشد.

بازکردن وب سایت

این گزینه برای دسترسی سریع به وب سایت است. زمانی که این گزینه را بزنید وب سایت شما به ادرس ایجاد شده در یک تب جدید در مرورگر باز خواهد شد. با استفاده از این گزینه می توانید تغییرات ایجاد شده در وب سایت را برسی نمایید. البته مزیت این گزینه فقط دسترسی سریع آن بوده و تفاوتی با وارد کردن ادرس در مرورگر ندارد.

نمایش وب سایت

این گزینه نیز مانند Open بوده و وب سایت را نمایش میدهد تنها تفاوت این گزینه نمایش وب سایت بر روی IP است. به این معنی که وب سایت بر روی دامنه بارگزاری نشده و روی IP نمایش داده می شود. کاربرد این مورد برای زمانی است که دامنه ست نشده و شما نیاز دارید تا سایت خود را برسی نمایید.

انسداد سریع

از این امکان می توانید برای انسداد سریع وب سایت مورد نظر استفاده نمایید. پس از کلیک روی این گزینه وب سایت یا دامنه مورد نظر به سرعت مسدود شده و نام این گزینه به Active تغییر می کند که میتوانید برای فعال سازی مجدد وب سایت از ان استفاده نمایید.

غیر فعال کردن

با استفاده از این امکان می توانید وب سایت خود را غیر فعال نمایید. این گزینه نیز مانند Suspend بوده و پس از غیر فعال شدن می توانید ان را فعال نمایید.

درج توضیحات

گاها ممکن است وب سایت شما نیاز به درج توضیح داشته باشد که این متن میتوانید یاد اوری موضوع خاصی برای خودتان یا دیگر ادمین های سایت باشد. با استفاده از این امکان می توانید توضیحات و اطلاعیه به وب سایت خود اضافه کنید. گزینه Description را بزنید و متن مورد نظر خود را در آن درج کنید. این متن در زیر ادرس وب سایت اضافه می شود. پس از اضافه شده متن در صورت نیاز میتوانید با استفاده از گزینه Edit Description و Remove Description متن را ویرایش و یا حذف نمایید.

تغییر نام کاربری و کلمه عبور پلسک

در این قسمت میتوانید نام کاربری و کلمه عبور خود را ویرایش نمایید. استفاده از این مورد بسیار آسان بوده و نیاز به توضیح ندارد.

تنظیم SSL رایگان

با استفاده از این امکان می توانید از گواهی نامه رایگان که توسط پلسک ارائه شده است استفاده نمایید. برای این منظور وارد این قسمت شده ایمیل معتبر دامنه مورد نظر را وارد نمایید سپس بر روی گزینه Install کلیک کنید. در صورتی که مشکلی نباشد SSL نصب خواهد شد.

تنظیمات DNS وب سایت

این قسمت نیز بسیار مهم بوده و پیشنهاد می شود کار با این قسمت را خوب یاد بگیرید. در این قسمت میتوانید DNS را ویرایش کرده و رکورد های مورد نظر را به دامنه اضافه کنید. برای ایجاد تغییرات وارد قسمت DNS Settings شوید. در این قسمت ۳ سربرگ وجود دارد که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند.

سربرگ DNS

در این قسمت یک منو مشاهده می شود که شامل ۵ گزینه است: Disable : سرویس DNS را برای دامنه جاری غیر فعال میکند. Master/Slave : برای تغییر DNS دامنه از Master به Slave و بلعکس می باشد. Add Record : برای اضافه کردن رکورد های دلخواه به دامنه می باشد. با استفاده از این گزینه میتوانید A رکورد، MX رکورد و… را را به DNS دامنه اضافه کنید. Reset to Default: با استفاده از این گرینه می توانید DNS دامنه را ریست کرده و به حالت پیشفرض تغییر دهید.  

اضافه کردن A رکورد

گاها لازم است تا دامنه به یک هاست با به چند سرور یا سرویس دهنده متخلف متصل شود. برای مثال نیاز است تا ادرس dl.behineserver.com به سرور دانلود متصل شود. برای این مورد زمانی که این ادرس زده می شود باید ترافیک به سمت IP سرور هدایت شود، پس نیاز است تا یک A رکورد با نام dl و IP سرور دانلود ایجاد نمایید. برای این مورد بر روی Add Record کلیک کرده و Record type را A انتخاب کنید سپس در فیلد Domain name ادرس dl وارد کرده و در قسمت IP address نیز IP سرور دانلود را وارد کنید. به این ترتیب درخواست های ارسال شده به ادرس dl.behineserver.com به سرور دانلود ارسال می شود.

ایمن سازی دایرکتوری

راه کار های زیادی برای امن سازی یک وب سایت وجود دارد که یکی از آنها قرار دادن پسورد بر روی یک دایرکتوری می باشد. برای مثال برای ورود به پنل ادمین باید ابتدا وارد پوشه Admin شوید، به همین جهت برای ورود از ادرس behineserver.com/admin اقدام می کند. آیا دسترسی به این پوشه برای همه کاربران لازم است ؟! با استفاده از امکان Password-Protected Directories میتوانید این پوشه را امن ساخته و روی ان UserName و Password قرار دهید تا یک لایه امنیتی برای دسترسی به این پوشه ایجاد شود. برای قرار دادن پسوورد وارد این قسمت شده و روی گزینه Password-Protected Directories کلیک کنید. پس از وارد شدن اگر از قبل دایرکتوری ادد نشده باشد No Protected Directory نشان داده می شود. برای اضافه کردن دایرکتوری روی Add Protected Directory کلیک نمایید. پس از کلیک وارد صفحه ای می شود که شامل ۲ گزینه می باشد. گزینه اول Directory name است که باید نام دایرکتوری مورد نظر را در ان بنویسید. سپس در قسمت Title of the protected area یک متن یا کلمه کوتاه برای توضیحات مربوط به آن قرار دهید و OK را بزنید. پس از اضافه شدن ، دایرکتوری در لیست نمایش داده می شود. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید دایرکتوری app که مربوط به Application ماست به لیست اضافه شده است. حالا برای قرار دادن پسورد روی app/ یا نام دایرکتوری مورد نظر که توسط شما ایجاد شده است کلیک نمایید تا وارد بخش مربوط شوید. برای در تنظیمات قبلی (نام دایرکتوری و title مربوط به ان) می توانید از گزینه Directory Settings استفاده نمایید. برای اضافه کردن یوزر گزینه Add User را بزنید. در قسمت Username نام کاربری دلخواه را وارد نمایید، سپس در قسمت New password پسوورد مورد نظر را وارد کرده و در بخش Confirm password نیز همان پسورد را وارد نمایید و اوکی را بزنید. همانطور که مشاهده میشود یوزر developer به لیست اضافه شده است. توجه داشته باشید میتوانید برای یک دایرکتوری چند User ایجاد نمایید و با کلیک بر روی User ایجاد شده میتوانید پسورد آن را نیز تغییر دهید.

ردیابی درخواست های ناموفق

بررسی خطا در درخواست های ارسال شده به سمت وب سرور بسیار مهم است و میتواند ابزار خوبی برای وب مستر باشد. با استفاده از ابزار Failed Requests Tracing میتوانید سایت را مانیتور کرده و در صورت بروز خطا این مورد در لاگ ثبت خواهد شد. برای این منظور با کلیک بر روی Failed Requests Tracing وارد آن شوید. در این قسمت ۳ گزینه مشاهده می شود که Start Tracing برای شروع ردگیری خطاست و گزینه Download Zip نیز امکان دانلود لاگ های ایجاد شده را فراهم می کند. همچنین با استفاده از Remove میتوانید لاگ های ایجاد شده را حذف نمایید. برای شروع ردگیری روی Start Tracing کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه یک باکس نمایش داده خواهد شد. در قسمت Status codes کد خطای مورد نظر را وارد نمایید سپس دایرکتوری های مورد نظر را نیز انتخاب کرده و OK را بزنید. برای تست ما از کد خطای ۴۰۳ استفاده کرده ایم. انتخاب دایرکتوری و نوع خطا وابسته به شرایط و نیاز شما می باشد. پس ایجاد Tracing تغییر کوچکی در تنظیمات ایجاد می شود که در تصویر زیر قابل مشاهده خواهد بود. در صورت تمایل برای توقف ردگیری روی Stop Tracing کلیک نمایید، هرچند عملیات ردگیری پس از ۳ روز بصورت اتوماتیک متوقف خواهد شد. برای تغییر در تنظیمات نیز میتوانید از گزینه Change Tracing Option استفاده نمایید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود ۲ لاگ خطای ۴۰۳ ثبت شد. که حاوی اطلاعات زیر است.  

کاربر وب

این امکان مانند FTP می باشد با این تفاوت که کاربر میتوانید از طریق ادرس دامنه و نام کاربری خود، سایت خود را مشاهده نماید. دسترسی کاربر به وب سایت از طریق ادرس domain.com/~username میباشد. میتوانید امکان اجرای اسکریپت php و یا ASP.Net را برای کاربر فعال و یا غیر فعال سازید. به دلیل کم کاربرد بودن به یک توضیح کوتاه بسنده می کنیم و به آموزش این مورد نمی پردازیم.

Application pool اختصاص یافته به وب سایت

در این قسمت می توانید امکانات و منابع اختصاص یافته به وب سایت را مشاهده و برسی نمایید. اطلاع در مورد بیشترین تعداد Worker Process یا Idle Timeout و دیگر موارد می تواند در ارائه سرویس و برنامه نویسی مفید واقع شود.  

دسترسی FTP

با استفاده از پروتکل FTP می توانید به هاست متصل شده و فایل های حجیم را آپلود نمایید. استفاده از این پروتکل رایج بوده و معمولا از نرم افزار های FileZilla و یا CuteFTP استفاده می شود.دسترسی ایجاد شده برای FTP می تواند برای پوشه های خاص و با نام کاربری و کلمه عبور دلخواه باشد. همانطور که مشاهده می کنید زمانی که وارد هاست می شوید یک یوزر پیشفرض با نام کاربری شما وجود دارد. برای اتصال می توانید با این نام کاربری و کلمه عبور مربوط به هاست خود به FTP متصل شوید. برای ایجاد یوزر جدید بر روی Add an FTP Account کلیک کنید. پس از کلیک بر روی گزینه ذکر شده وارد مرحله بعد خواهید شد که باید اطلاعات اکانت را وارد کنید. در ابتدا نام دلخواه یوزر نیم را در قسمت FTP account name وارد نمایید. سپس در قسمت بعدی تعیین می کنید که کاربر به کدام فولدر دسترسی داشته باشد. برای این مورد می توانید در قسمت Home directory ادرس را بصورت دستی وارد کرده و یا بر روی ایکون پوشه کلیک نمایید تا بصورت دقیق ادرس مورد نظر را به این قسمت اعلام نمایید. در قسمت بعدی نیز کلمه عبور را مشخص میکنید. در اخر در قسمت Permissions می توانید دسترسی خواندن و یا نوشتن را محدود کنید.   Read Permission : این گزینه دسترسی فقط خواندن را به کاربر میدهد. با استفاده از این دسترسی کاربر فقط می تواند فایل های هاست را بخواند و دسترسی برای تغییر و یا نوشتن را نخواهد داشت.   Write Permission : زمانی که این مجوز را به کاربر بدهید علاوه بر خواندن می تواند فایل را به فضای هاست اضافه کرده و آن را تغییر داده و و حذف نماید. پس از تنظیم موارد فوق OK را بزنید تا یوزر مورد نظر به اکانت های FTP اضافه شود.

مخزن Git

با استفاده از این گزینه میتوانید سورس کد خود را به یک مخزن Git دلخواه متصل نمایید، به دلیل موردی بودن استفاده از بخش به همین توضیح کوتاه اکتفا خواهیم کرد.

مدیریت فایل

مدیریت فایل ها برای هر کاربر هاست مهم بوده و بدون شک شما نیز به کار با این بخش نیاز خواهید داشت. در این بخش شما می توانید فایل های مورد نظر را آپلود و یا آن را مدیریت نمایید. برای شروع به کار در این قسمت وارد File Manager شوید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید این بخش در عین سادگی امکانات مناسبی در اختیار شما قرار می دهد که تقریبا به تمامی نیاز های شما پاسخگو باشد. در سمت چپ لیست فولدر ها قابل مشاهده خواهد بود که میتوانید به سرعت در فولدر ها جا به جا شوید. در این قسمت گزینه هایی وجود دارد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.
  • More: با کلیک کردن روی More امکان Calculate Size و Time Stamp که مربوط به محاسبه سایز و تغییر زمان Modify فایل است نمایش داده می شود. برای محاسبه سایز فایل و یا دایرکتوری ها کافیست دایرکتوری های مورد نظر را انتخاب کرده سپس روی این گزینه کلیک نمایید. برای تغییر زمان ویرایش فایل نیز فایل مورد نظر را انتخاب کرده و روی Time Stamp کلیک نمایید تا تغییرات مورد نظر اعمال شود.
  • Add to Archive: با استفاده از این گزینه می توانید یک یا چند فایل را انتخاب کرده و فایل های انتخاب شده را در یک فایل zip قرار دهید.
  • Extract Files: این گزینه نیز برای Extract کردن فایل های فشرده مانند zip استفاده می شود.
  • Remove: با استفاده از Remove می توانید فایل یا دایرکتوری مورد نظر و بدون استفاده را حذف نمایید.
  • Move: این گزینه امکان انتقال فایل به دایرکتوری های دیگر را فراهم خواهد کرد.
  • Copy: با استفاده از این گزینه می توانید فایل مورد نظر خود را به دایرکتوری مورد نظر کپی نمایید.
  • New: با زدن این کزینه دو امکان Create File و Create Directory نمایش داده خواهد شد که با این استفاده از این گزینه می توانید فایل و یا دایرکتوری ایجاد نمایید.
  • Upload: زمانی که روی این گزینه کلیک کنید پنجره انتخاب فایل نمایش داده خواهد شد و از این قسمت میتوانید فایل مورد نظر خود را برای اپلود انتخاب نمایید. توجه داشته باشید اگر تعداد فایل های شما زیاد است می توانید ابتدا فایل های مورد نظر را Zip کرده سپس فایل zip ایجاد شده را اپلود نمایید.
در سمت چپ دایرکتوری های کاربر Home خود را مشاهده خواهید کرد. با اضافه شدن سابدامنه یا دامنه یک فولدر با نام همان دامنه یا سابدامنه ایجاد شده ساخته خواهد شد. البته ممکن است سابدامنه مربوط به دامنه های AddOn Domain در دایرکتوری دامنه اصلی ایجاد شود. نام پوشه اصلی یا اصطلاحا Root Document دامنه اصلی سرویس هاست شما httpdocs می باشد که با قرار دادن فایل در این دایرکتوری سایت یا فایل های شما از طریق دامنه در دسترس خواهد بود . این وضعیت برای فولدر مربوط به دامنه یا ساب دامنه های ایجاد شده نیز به همین شکل خواهد بود.

تنظیمات دایرکتوری |Directory Option

همانطور که می دانید هر دایرکتوری دارای ویژگی می باشد که برخی از این ویژگی ها مانند نام و Permission یا دسترسی قابل تغییر می باشد. برای تغییر بر روی تنظیمات مربوط به دایرکتوری کلیک کنید. همانطور که مشاهده می کنید سه گزینه برای یک دایرکتوری وجود دارد.
  • Open in Browser: با استفاده از این گزینه می توانید این پوشه را در مرورگر باز کرده و عملکرد ان را مشاهده نمایید.
  • Rename: این گزینه برای تغییر نام دایرکتوری استفاده می شود.
  • Change Permission: برای تغییر دسترسی کاربران و یا اپلیکیشن و… می توانید از این گزینه استفاده کنید.

تنظیمات فایل | File Option

فایل ها به دلیل ماهیت خود دارای تنظیمات بیشتری نسبت به دایرکتوری ها می باشند. برای مشاهده گزینه ها روی گزینه مربوط کلیک نمایید. تنظیمات و امکانات متفاوتی برای یک فایل وجود دارد. با استفاده از این تنظیمات می توانید نام فایل را تغییر و دسترسی آن را با توجه به نیاز اپلیکیشن خود تغییر دهید. ویرایش فایل مورد نظر نیز با استفاده از همین منو امکان پذیر است.
  • Edit in Code Editor: با استفاده از این گزینه می توانید فایل خود را در یک ویرایشگر مخصوص برای کد مشاهده و تغییرات لازم را در آن اعمال نمایید.
  • Edit in Text Editor: در صورت نیاز می توانید فایل خود را با استفاده از یک ویرایشگر متنی ساده باز کرده و با Character Encoding مورد نظر فایل خود را برسی نمایید.
  • View: با استفاده از این ابزار می توانید فایل خود را مشاهده کنید. اگر فایل تصویری باشد بصورت تصویر و فایل متنی نیز همانند امکان Edit in Text Editor نمایش داده خواهد شد.
  • Open in Browser: فایل شما را در مرورگر نمایش خواهد داد. فایل تصویری در مرورگر باز شده و فایل کد نیز اجرا خواهد شد.
  • Open in Log Browser: فایل مورد نظر در مرورگر لاگ نمایش داده خواهد شد. با استفاده از این امکان میتوانید فایل های لاگ را مشاهده نمایید.
  • Download: برای دانلود فایل مورد نظر خود می توانید از این گزینه استفاده کنید.
  • Rename: با استفاده از این گزینه می توانید نام فایل مورد نظر خود را تغییر دهید.
  • Change Permissions: با استفاده از این امکان می توانید دسترسی فایل خود را برای کاربر و یا Application pool group و… تغییر دهید.

ایجاد اکانت

ایمیل در این قسمت می توانید برای وب سایت ایجاد شده آدرس ایمیل ایجاد نمایید. به طور مثال اگر وب سایت شما behineserver.com باشد می توانید برای این سایت ادرس Info@behineserver.com را ایجاد نمایید. برای ایجاد ادرس ایمیل وارد این بخش شده و روی گزینه Create Email Address کلیک نمایید. پس از کلیک بر روی Create Email Address وارد قسمت ساخت اکانت ایمیل خواهید شد. در منوی این قسمت چهار تب مشاهده می شود که در ادامه به توضیح ان خواهیم پرداخت.
  • General: در این قسمت می توانید اکانت ایمیل دلخواه خود را ایجاد نمایید.
  • Forwarding: در این قسمت می توانید برای اکانت ایمیل خود Forwarder ایجاد نمایید تا ایمیل های ارسال شده به شما به ایمیل های دلخواه Forward شود. بطور مثال ایمیل هایی که به info@behineserver.com ارسال می شود به ادرس ایمیل info.behineserver@gmail.com ارسال شود. Forward کردن مانند این است که یک کپی از ایمیل ارسال شده به ایمیل شما به آدرس ایمیل دلخواه فرستاده شود.
  • Email Aliases: با استفاده از این امکان می توانید برای ایمیل خود Alias تعریف کنید. Alias زمانی مناسب خواهد بود که بخواهید ۱۰ ایمیل Alias داشته باشید. هر ایمیلی که به ادرس ایمیل های Alias ارسال شود در ادرس ایمیل اصلی دریافت میشود.
  • Auto-Reply: در این قسمت می توانید برای ایمیل ایجاد شده یک Auto Reply تنظیم نمایید تا در زمان دریافت ایمیل یک Reply پیشفرض به ارسال کننده ایمیل ارسال شود.
  • Antivirus: در این بخش میتوانید تعیین کنید که ایمیل ها زمان دریافت توسط Antivirus بصورت خودکار اسکن شود.
برای ساخت اکانت ایمیل در قسمت General ادرس دلخواه خود را در قسمت Email address وارد نمایید. اگر مایلید ایمیلی با دارس Info@behineserver.com داشته باشید کافیست info را وارد نمایید. سپس در قسمت بعد پسورد مورد نظر خود را وارد نمایید، سعی کنید پسورد به حد کافی پیچیده بوده و قابل حدس نباشد. در قسمت بعد میتوانید میزان فضای مورد نظر از هاست خود که به ایمیل اختصاص میابد را مشخص کنید. اگر هاست شما ۱ گیگابایت فضا داشته باشد و به یک اکانت ایمیل ۱۰۰ مگابایت فضا اختصاص یابد این اکانت ایمیل می تواند در خود ۱۰۰ مگابایت فایل داشته باشد. البته تا زمان استفاده نشدن فضا در اختیار هاست بوده و برای اکانت ایمیل رزرو نخواهد شد. در قسمت Description in Plesk نیز میتوانید یک توضیح دلخواه برای اکانت ایمیل ایجاد شده وارد نمایید.

کپی کردن وب

سایت گاها ممکن است بخواهید وب سایت خود را به دلایل مختلف به یک دامنه یا ساب دامنه دیگر کپی نمایید. این تصمیم میتواند برای ایجاد تغییر از سمت Developer وب سایت و یا موارد دیگر باشد. با استفاده از این امکان می توانید به سادگی وب سایت را به دیگر دامنه یا ساب دامنه های هاست خود و یا با استفاده از FTP به سروری دیگر انتقال دهید.

محافظت از لینک ها

با استفاده از این امکان می توانید امکان لینک دهی پسوند مشخص شده توسط شما در وب سایت های دیگر را غیر فعال نمایید. بطور مثال اگر شخصی بخواهد در وب سایت خود بخواهد لینک دانلود با ادرس behineserver.com/linux.pdf قرار دهد با فعال کردن Hotlink Protection و افزودن پسوند pdf لینک دانلود فایل برای کاربران ان وب سایت غیر فعال خواهد شد. برای فعال کردن Hotlink protection وارد این قسمت شده سپس روی Switch On کلیک نمایید تا این امکان فعال شود. سپس در قسمت Protected files extensions پسوند مورد نظر خود را اضافه کرده و OK را بزنید.

ایجاد دیتاسورس

برای ایجاد دیتاسورس روی Add ODBC DSN کلیک کرده سپس برای دیتا سورس خود یک نام و یک توضیح وارد کرده سپس دیتابیس مورد نظر خود را انتخاب کرده و OK را بزنید.

حذف وب سایت

با استفاده از این امکان می توانید وب سایت خود را حذف نمایید. توجه داشته باشید با حذف وب سایت تمامی فایل ها و دایرکتوری های مرتبط با وب سایت مورد نظر حذف خواهد شد.

تنظیمات PHP

در این قسمت می توانید نسخه PHP را تغییر دهید. ورژن فعال PHP برای این وب سایت نیز نمایش داده شده است. با ورود به این قسمت میتوانید بخشی از تنظیمات مهم PHP را مشاهده کرده و نسخه PHP را تغییر دهید.

آمار وب سایت

با کلیک روی این گزینه پنجره ای جدید در مرورگر شما باز شده که اطلاعات و آمار وب سایت شما را نمایش خواهد داد.

تنظیمات ایمیل

این قسمت از طریق Mail Account نیز در دسترس می باشد. در این قسمت می توانید تنظیمات مربوط به ایمیل های وب سایت جاری را تقییر دهید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود امکان Forward ایمیل، تغییر IP ارسال ایمیل، فعال سازی SSL و دیگر تنظیمات در دسترس می باشد. این موارد را می توانید با توجه به نیاز خود تغییر دهید. البته در بیشتر موارد نیازی به تغییر این تنظیمات نخواهد بود.

لاگ

در این قسمت می توانید لاگ های مربوط به Event های وب سایت خود را مشاهده نمایید.

دایرکتوری مجازی

Virtual Directory یک ادرس کاربر پسند یا Alias برای دایرکتوری می باشد که میتواند دسترسی به دایرکتوری هایی که ادرس طولانی دارد را برای کاربر آسان سازد. زمانی که Virtual Directory ایجاد شد یک دایرکتوری به همین نام هم ایجاد می شود که می توانید با توجه به نیاز خود ادرس آن را به پوشه دیگری تغییر دهید. برای ایجاد دایرکتوری مجازی وارد این قسمت شده و روی Create Virtual Directory کلیک نمایید. سپس نام دایرکتوری و مجوز های لازم را به پوشه مورد نظر دهید و OK را بزنید. پس از ایجاد Create Virtual Directory می توانید با انتخاب Directory Properties تنظیمات آدرس دهی دایرکتوری و دیگر موارد را تغییر دهید.

تنظیمات مربوط به ASP.NET

در این قسمت میتوانید تنظیمات مربوط به ASP.net را تغییر دهید. این مورد جزو مفاهیم پیشرفته بوده و بهتر است در صورت عدم آشنایی با مفاهیم مربوط، در آن تغییری ایجاد نکنید.

۲. آشنایی با بخش Mail

همانطور که از عنوان پیداست این قسمت بصورت اختصاصی مربوط به Email می باشد. در این قسمت می توانید برای دامنه های اضافه شده اکانت ایمیل بسازید و یا تنظیمات مربوط به ان را مدیریت کنید. این قسمت در بخش قبلی توضیح داده شد و تنها تفاوت ان این است که این قسمت سراسری بوده و تمامی اکانت ها را میتواند در ان مدیریت نمود در صورتی که در بخش Email Addresses میتوانید برای دامنه وب سایت مورد نظر ایمیل ایجاد کنید.

به دلیل آموزش این بخش در قسمت های قبل، از توضیحات اضافه پرهیز می کنیم و به سراغ بخش بعدی خواهیم رفت.

۳. آشنایی با بخش Application

یکی از ویژگی های مناسب پلسک نصب اسکریپت فقط با یک کلیک می باشد. در این بخش اسکریپت های فراوان شناخته شده ای وجود دارد که شما می توانید با یک کلیک آن را نصب نمایید. توجه داشته باشید این قسمت میتواند توسط سرویس دهنده میزبانی وب شما محدود شده باشد.

همانطور که مشاهده می کنید در سمت چپ ۳ گزینه وجود دارد. گزینه اول Manage My Applications می باشد که به شما این امکان را می دهد تا اسکریپت های نصب شده را مدیریت نمایید. گزینه بعدی نیز Featured Applications می باشد که اسکریپت هایی که بیشترین نصب را داشته اند را نمایش میدهد. در آخرین گزینه All Available Applications نیز می توانید تمامی اسکریپت هایی که توسط پلسک به آسانی قابل نصب است را مشاهده نمایید. برای نصب ابتدا روی All Available Applications کلیک نمایید تا وارد قسمت مربوط به انتخاب اسکریپت شوید.

همانطور که مشاهده می کنید اسکریپت ها بصورت مناسبی طبقه بنده شده و به راحتی می توان نام اسکریپت مورد نظر را نیز جستجو کرد. برای نمونه روی Web کلیک کنید.

همانطور که مشاهده می شود تمامی اسکریپت ها رایگان نبوده و برای نصب برخی از انها باید لایسنس آن را خریداری نمایید. برای نصب وردپرس در قسمت مربوط به جستجو wordpress را وارد نمایید.

پس از اینکه اسکریپت وردپرس پیدا شد می توانید به آسانی بر روی Install کلیک کرده تا این CMS نصب شود. در زمان نصب دامنه یا ساب دامنه مورد نظر انتخاب شده و تمامی مراحل نصب بصورت اتوماتیک طی خواهد شد. پس از نصب می توانید اسکریپت نصب شده را از قسمت Manage My Applications مدیریت نمایید.

۴. آشنایی با بخش File

بخش File یا همان File Manager برای مدیریت دایرکتوری ها و فایل ها ایجاد شده که امکان آپلود، دانلود، فشرده سازی، ویرایش فایل و… را برای شما ممکن میسازد. در بخش اول اموزش Website & Domain در قسمت ۱.۱۹ این قسمت بطور نسبتا کامل اموزش داده شد.

به دلیل اینکه این قسمت قبلا توضیح داده شد از توضیح مجدد خودداری می کنیم.

۵. آشنایی با بخش Databases

در مبحث هاستینگ و نگهداری سایت مدیریت پایگاه داده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در این بخش سعی میکنیم توضیحات نسبتا کامل تری را ارائه نماییم. برای شروع تصویر زیر را مشاهده نمایید.

در تصویر بالا در سمت چپ گزینه کلیدی Add Database و در سمت راست User management و Backup Manager را مشاهده می کنید. فعلا از توضیح بخش Backup Manager صرف نظر کرده و به آموزش Add Database و User Management میردازیم.

نحوه ساخت دیتابیس در پلسک

ایجاد دیتابیس

همانظور که می دانید اگر سایت شما نیاز به دیتابیس داشته باشد باید آن را ایجاد نمایید. برای ایجاد روی Add Database کلیک نمایید تا وارد مرحله بعدی شویم. پس از ورود به بخش ایجاد دیتابیس در قسمت Database Name نام دلخواه خود را وارد نمایید. پیشنهاد میشود PreFix نام دیتابیس را تغییر ندهید. در قسمت بعدی می توانید سرویس دهنده دیتابیس خود را مشخص کنید. تعداد نوع دیتابیس های هاست شما به سرویس دهنده میزبانی وب شما میباشد. دیتابیس MS SQL SERVER و یا MySQL توسط اغلب سرویس دهنده گان میزبانی وب پشتیبانی می شود. با توجه به نیاز خود دیتابیس مورد نظر را انتخاب نمایید. در قسمت Related site نیز می توانید سایت مربوط به این دیتابیس را انتخاب نمایید. همانطور که می دانید برای اتصال به دیتابیس به یک User نیاز خواهید داشت تا اسکریپت شما بتواند به دیتابیس متصل شود. برای ایجاد User می توانید در هنگام ساخت دیتابیس یک User تعریف نمایید. برای اضافه کردن User کافیست Create a database user را تیک زده سپس در قسمت Database user name نام User و در ادامه کلمه عبور آن را مشخص کرده سپس OK را بزنید. دیتابیس behineserver_dg با یوزر testuser ایجاد شد. در مرحله بعدی نحوه مدیریت دیتابیس را آموزش خواهیم داد.

نحوه ایجاد یوزر دیتابیس

ممکن است به دلایلی نیاز باشد تا یک یوزر برای دیتابیس خاص و یا یک یوزر برای دسترسی به تمامی دیتابیس ها ایجاد نمایید. برای این کار وارد بخش User Management شوید. اگر از قبل یوزر ایجاد شده باشد ان ها را مشاهده خواهید کرد و غیر اینصورت لیست خالی خواهد بود. برای ایجاد دیتابیس بر روی گزینه Add Database User کلیک کنید. در ابتدا باید نوع دیتابیسی که می خواهید برای آن User ایجاد شود را مشخص نمایید، برای مثال اگر قصد دارید تا User ایجاد شده به دیتابیس MS SQL متصل شود باید روی نوار کشویی کلیک کرده و MS SQL SERVER را انتخاب نمایید. سپس در مرحله بعدی نام کاربری و کلمه عبور دلخواه را وارد نمایید. در قسمت Database میتوانید دسترسی User را به دیتابیس خاص و یا همه دیتابیس ها تعیین کنید. اگر مایلید User به همه دیتابیس ها دسترسی داشته باشد مقدار این قسمت را روی Any قرار دهید، در غیر این صورت دیتابیس مورد نظر را انتخاب نمایید.

مدیریت دیتابیس

پس از ایجاد دیتابیس نیاز است تا نحوه مدیریت آن در هاست نیز آشنایی داشته باشید. تهیه بکاپ، کپی و دیگر موارد از امکاناتی است که برای دیتابیس در اختیار شما قرار دارد.

مدیریت دیتابیس در پلسک

اطلاعات اتصال

در این قسمت میتوانید اطلاعات مربوط به دیتابیس خود را مشاهده نمایید.

کپی کردن دیتابیس

با استفاده از این ابزار می توانید دیتابیس خود را به دیتابیس جدیدی کپی کنید. به استفاده از این گزینه می توانید قبل از تغییرات بر روی دیتابیس به نوعی از ان بکاپ تهیه کنید.

تهیه Dump از دیتابیس

با استفاده از این گزینه می توانید از دیتابیس خود Dump تهیه کرده و آن را با پسوند Zip ذخیره کنید. فایل ذخیره شده قابل دانلود می باشد. فایل ایجاد شده را میتوان به هاست های دیگر انتقال داده و ان را ریستور نمایید.

ایمپورت کردن فایل Dump دیتابیس

با استفاده از این گرینه می توانید فایل Dump تهیه شده از دیتابیس را بر روی دیتابیس مورد نظر ریستور نمایید.

برسی و تعمیر دیتابیس

این گزینه برای برسی و تعمیر دیتابیس می باشد. با استفاده از این امکان می توانید دیتابیس خود را برسی کرده و در صورت بروز مشکل آن را مرتفع سازید.

حذف دیتابیس

در صورتی که به دیتابیس خود نیاز ندارید می توانید با استفاده از این امکان دیتابیس خود را حذف کنید.

در بخش Databases برای هر دیتابیس این امکانات بصورت جداگانه نمایش داده می شود. این مورد احتمال بروز خطا را کاهش میدید و شما می توانید دیتابیسی که قرار است روی آن عملیاتی انجام شود را به سادگی مشاهده و عملیات مورد نظر را انتخاب نمایید.

۶. آشنایی با بخش Statistics

با استفاده از این بخش می توانید فضای هاست و ترافیک وب سایت را برسی و مانیتور کنید. نمایش دقیق مصرف ترافیک برای سرویس FTP، ایمیل و پروتکل HTTP جزو دیگر امکانات این بخش می باشد. با استفاده از این بخش می توانید آمار بازدید روزانه خود را نیز مشاهده نمایید.

در صورتی که هاست شما در فضا و ترافیک دارای محدودیت است بهتر است بصورت روزانه و یا هفتگی این بخش را برسی نمایید تا از بروز اختلال در سرویس دهی خودداری نمایید. این بخش نیاز به توضیح خواصی ندارد و می توانید با مشاهده و برسی آن به سادگی از امکانات موجود استفاده نمایید.

۷. آشنایی با بخش کاربر | User

تعریف کاربر از دیگر امکانات پرکاربردی است در کنترل پنل پلسک ارائه شده است. با این امکان می توانید برای گروه برنامه نویس و یا وب مستر های خود یوزر های پلسکی ایجاد نمایید تا بتواند با دسترسی های مشخص شده وارد کنترل پنل شده و وب سایت مورد نظر را مدیریت نمایند.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود این بخش دارای دو تب User Accounts و User Roles است که اولی برای ایجاد و مدیریت کاربر و دیگری نیز برای ایجاد یا ویرایش سطوح دسترسی می باشد. در تب User Accounts می توانید با کلیک بر روی گزینه Create User Account یک اکانت کاربری ایجاد نمایید. با کلیک وارد قسمت اضافه کردن کاربر خواهید شد. این قسمت کاملا واضح بوده و نیاز به توضیحات اضافه خواهد داشت فقط باید توجه داشته باشید که باید User Role را درست تنظیم نماید تا دسترسی های بیش از نیاز به کاربر داده نشود.

در تصویر بالا یک فرم اضافه کردن کاربر برای نمونه تکمیل شده است که میتوانید این اطلاعات را با توجه به نیاز خود تنظیم نمایید. سپس روی OK کلیک نمایید تا یوزر ایجاد شود. برای اضافه کردن Role های دسترسی دلخواه وارد تب User Roles شوید.

در این قسمت می توانید چند Role دسترسی پیشفرض را مشاهده نمایید. برای ایجاد یک Role جدید بر روی Create User Role کلیک کنید تا وارد مرحله دسترسی ها شده و تنظیمات مورد نظر را اعمال نمایید.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید گزینه های بسیاری میتوانید برای یک یوزر جدید فعال و یا غیر فعال باشد. تغییر در DNS، ایجاد و مدیریت اکانت های ایمیل، برسی آمار، ایجاد و مدیریت دیتابیس و مدیریت فایل ها برسی از این دسترسی ها می باشد. برای دادن یک مجوز به گروه کاربری گزینه Granted و برای جلوگیری از دسترسی کاربر Role به آن امکان گزینه Denied را انتخاب نمایید. برای مقال ما میخواهیم یک Role برای نویسنده گان سایت ایجاد نماییم تا دسترسی آنها فقط به فایل ها باشد و این افراد نتوانند در دیگر قسمت ها دسترسی داشته باشند. برای این کار Role خود را بصورت زیر ایجاد می نماییم.

در این مثال ما یک Role با نام Writer ایجاد کرده ایم که دسترسی این گروه از کاربران فقط به FTP و File manager می باشد. پس از ایجاد گروه می توانید به تب User Account رفته و یک یوزر با Role ساخته شده ایجاد نمایید.

۸. آشنایی با بخش اکانت | Account

این قسمت بیشتر مربوط به مشخصات کاربری و اطلاعات هاست شما می باشد. در این قسمت می توانید میزان منابع اختصاص یافته به سرویس هاست و دیگر دسترسی ها را مشاهده نمایید. در ابتدا سه گزینه My Profile و Backup My Websites و Additional Services مشاهده می شود که به ترتیب مربوط به اطلاعات کاربری، بکاپ گیری از وب سایت و سرویس های اضافه می باشد. برای ویرایش اطلاعات ورود همانند رمز عبور و ایمیل کاربری، میتوانید وارد My Profile شده و تغییرات لازم را اعمال نمایید.

بکاپ گیری در پلسک

تهیه بکاپ از وب سایت | Back Up

با استفاده از این گزینه می توانید از وب سایت خود در صورت نیاز یا بصورت زمانبندی شده فایل پشتیبان تهیه نمایید. برای تهیه بکاپ روی گزینه Back Up Websites کلیک کنید. با ورود به این صفحه چهار گزینه قابل مشاهده می باشد که در ادامه این موارد را توضیح خواهیم داد.
  • Back Up: با استفاده از این گزینه می توانید از وب سایت خود فایل پشتیبان تهیه نمایید.
  • Upload: برای آپلود بکاپ موجود در سیستم شخصی خود می توانید از این گزینه استفاده کنید. پس از آپلود بکاپ می توانید آن را در همین قسمت ریستور نمایید.
  • Remove: برای حذف فایل های بکاپ از این گزینه استفاده می شود.
  • Schedule: با استفاده از این امکان می توانید بصورت زمانبندی شده از سرویس هاست خود فایل پشتیبان تهیه نمایید.
  • FTP Storage Setting: با استفاده از این امکان می توانید فایل بکاپ تهیه شده را به هاست و یا سرور دیگری انتقال دهید.با استفاده از FTP Storage Setting و Schedule می توانید بصورت زمانبندی شده بکاپ تهیه شده را به سرور یا هاست دیگری انتقال دهید.
برای تهیه بکاپ روی گزینه Back Up کلیک کنید تا وارد بخش مربوط به آن شوید. به تصویر زیر نگاه کنید. اطلاعات بکاپ را با توجه به راهنمایی بالا پر کرده و روی OK کلیک کنید تا فایل دیتابیس تهیه شود. تهیه فایل بکاپ با توجه به حجم هاست و درگیری منابع ممکن است متفاوت باشد. پس از پایان عملیات فایل بکاپ ایجاد شده در بخش Back Up Websites قابل مشاهده خواهد بود. همانطور که مشاهده میکنید فایل با نام April 19, 2017 05:26 PM در هاست شما ایجاد شد.

آپلود فایل بکاپ | Upload

با استفاده از این امکان می توانید فایل پشتیبان موجود در سیستم خود را به هاست آپلود کرده و در صورت نیاز آن را ریستور نمایید. برای آپلود فایل پشتیبان روی گزینه Upload کلیک نمایید تا وارد بخش مربوطه شوید. با توجه به توضیحات در تصویر بالا عمل کرده و سپس OK را بزنید تا عملیات آپلود شروع شود. توجه داشته باشید میزان محدودیت آپلود فایل بکاپ ۲ گیگابایت می باشد.

زمانبندی تهیه فایل پشتیبان | Schadule

این امکان بسیار مفید است و هر وبمستر حرفه ای باید برای حفظ اطلاعات خود از آن استفاده نماید. با استفاده از این گرینه می توانید بصورت زمان بندی شده بکاپ تهیه کرده برای فایل های پشتیبان تهیه شده طول عمر مشخص نمایید. به تصویر زیر نگاه کنید: برای تهیه بکاپ بصورت زمان بندی شده می توانید از تنظیمات ایجاد شده در تصویر استفاده نمایید. در عملیات زمانبندی شده ما، عملیات تهیه بکاپ بصورت روزانه در ساعت ۶:۱۵ دقیقه صبح اغاز شده و طول عمر هر فایل بکاپ نیز ۷ روز تعیین شده است. با این کار شما همیشه بکاپ مربوط به ۷ روز قبل خود را در اختیار خواهید داشت تا در زمان نیاز آن را ریستور نمایید.

استفاده از FTP برای نگهداری فایل پشتیبان |FTP Storage Settings

با استفاده از این امکان می توانید در هنگام تهیه فایل پشتیبان و یا زمانبندی تهیه فایل پشتیبان فایل ایجاد شده را به یک سرور و یا هاست دیگر انتقال دهید. پس از تنظیم FTP Storage Setting این گزینه در Back Up و Schedule فعال خواهد شد. در تصویر بالا تنظیم FTP توضیح داده شده است که می توانید با توجه به این تصویر تنظیمات مورد نظر را اعمال نمایید. توجه داشته باشید اطلاعات FTP شما باید معتبر باشد، در غیر این صورت در زمان ثبت تنظیمات با ارور مواجه خواهید شد.
Accordion Sample Description

در میان صفحه ۳ تب Hosting Option, Resources و Permission مشاهده می شود که به ترتیب اطلاعات مربوط به سرویس، امکانات فعال در هاست و دسترسی ها را نمایش می دهد. با کلیک روی هرکدام از این گزینه ها می توانید اطلاعات مربوط به آن را مشاهده نمایید.

سعید یاوری

فعال در حوزه شبکه و امنیت DevSecOps

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا